24. oktober 2010 - Ebeltoft Vig med Christian

Christian og jeg tog en hurtig tur til Ebeltoft Vig. Vinden var i nordvest og der var let regn. Vi havde allerede tjekket, at der var højvande ca. kl. 12.00. Det passede med tidspunktet vi ankom til Vigen. Christian lagde ud med at få et kraftigt hug på fluen. Det var en stor farvet havørred - hugget kom tæt under land. Havørreden valgte efterfølgende at svømme lidt rundt foran ham. Rigtigt spændende. Lidt senere fik jeg et fornuftigt hug. Jeg så en mindre blank havørred vende foran fluestangen. En ½ time senere fik jeg yderligere et par pluk på fluen - i 2 omgange. Så blev det hele lidt dødt og vi valgte efter 2½ kolde timer at gå tilbage til bilen for at få varmen. En rigtigt dejlig efterårsdag ved kysten.

17. oktober 2010 - Langeland i "efterårsklæder"

Familien har været på efterårsferie på Langeland. Vi ankom lørdag og fik nøglen til hytten. Vejrudsigten for søndag var rigtig god. Det passede fint sammen med, at Jørgen ville kikke forbi et par dage. Vi havde nemlig lovet Christian, at han kunne komme ud og fiske med "de store drenge". Vi riggede til ved hytten og kunne gå til vandet. En tur på blot kun 600 m. Det "lugtede lidt" af havørred. Og ganske rigtigt. Efter et par nap lykkes det mig at få en fisk på krogen - dog kun et minuts tid - så røg den af igen. Lidt senere fik jeg igen fast fisk. Denne gang blev den siddende. Et stk. smuk blank havørred på 57 cm og godt 2 kg.

24. - 26. september 2010 - Weekendtur

En rigtig dejlig weekendtur er vel overstået. Fredag tog Jørgen, Per, Thomas og jeg på weekend for at fiske. Turen gik på alle måder op i en højere enhed. Vi fangede havørreder alle dage – i alt 20 stk. Vi havde perfekt vejr og ikke mindst masser at hygge. Jeg fik selv 7 stk. havørreder - den største på 43 cm. De fleste havørreder var lige under mål og kornfede - alligevel var det bare dejligt at være afsted og mærke liv i det ginklare vand. Turens største havørred blev endnu engang fanget af Thomas - den var 53 cm.

15. september 2010 - Tur til Gudenåen med Olav

Olav og jeg tog en ½ fridag. Vi havde besluttet at prøve at "bade en reje" i Gudenåen. Det havde vi hørt skulle være effektivt.

Vi ankom til Gudenåen ca. kl. 13.00 og riggede til og gik til vandet.

Vi fiskede i tre timer og det begyndte at blæse op og regne kraftigt.

Det var en ret hyggelig tur - desværre uden havørred eller laks på land. Det blev kun til en enkelt skalle!

13. september 2010 - Christian med SFO'en i Pinds Mølle

Lige efter skole i dag tog Christian igen med SFO'en i Pinds Mølle. Han fangede 3 regnbueørreder. Det blev også det eneste som SFO'en havde med hjem. De var ellers 7 børn og 2 voksne afsted.

4. september 2010 - 3 stk. mere fra Pinds Mølle til Christian

Lørdag morgen tog Christian og jeg et "3 timers pas" ved Pinds Mølle. Det gik jo som det næsten plejer. Christian fangede 3 stk. "regnbuer" - jeg fik ingen. Christian bad selv om at næste gang skal være ved kysten. Han synes det er blevet for let ved Pinds.

29. august 2010 - 4 stk. flotte fisk fra Pinds Mølle til Christian

Christian og jeg tog en sen tur til Pinds Mølle søndag. Den ellers så våde og kolde tur tog en uventet drejning de sidste 15 minutter. Vi startede med at fiske 1 time inden Christian kom gående med sin første fisk. Jeg opgav og satte mig til at snakke med Johannes - en gammel fiskemakker - som jeg for år tilbage havde været i Sverige med for at fange laks. Johannes var for at hente hans søn Anders. De gik kl. 18.00. Inden de skulle gå, fik Christian en grøn græshoppe flue af Anders. Den blev sat på forfanget. Så fulgte 15 minutter som jeg aldrig har set før. Christian nappede ikke mindre end 3 fisk mere på blot 10-12 minutter. Jeg nettede fiskene - mens jeg gokkede den første, havde Christian den næste. osv. FLOT. Vi tog hjem - hold da kæft, hvor var drengen stolt. Og det kan jeg jo godt forstå.

20. august 2010 - Fantastisk tur til Lilleåen med Jørgen

Jeg er lige kommet hjem fra fantastisk tur til Lilleåen med Jørgen. Vi havde besluttet at fiske Lilleåen på det sædvanlige stykke ved Bidstrup Gods. Der gik ikke længe før Jørgen havde fast fisk på krogen. Det viste sig at være en pæn havørred på 57 cm og ca. 2 kg.Efter yderligere en lille times tid fik han en havørred mere. Denne gang på 47 cm. Desværre er mit kamera gået i stykker og mobiltelefonen fangende desværre ikke et ordentligt billede af nr. 2.Vi sluttede ca. kl. 22.00 med at drikke en velfortjent kop kaffe. Herlig aften.

Copyright © flueinakken.dk

16. august 2010 - Lilleåen  Olav og jeg tog en fyraftenstur til Lilleåen.

Vi gik på hver sit stræk. Jeg startede med at møde en gæv gut - Søren. Han havde netop landet en rigtig smuk havørred på hele 4,6 kg. Den målte 72 cm. Det gav blod på tanden. Det lykkes desværre ikke at få fast fisk på krogen. Jeg havde ellers en pæn havørred der fulgte fluen.

14. august 2010 - Pinds Mølle med Christian og Elias

Christian har et stykke tid spurgt om han måtte få sin kammerat Elias med til Pinds Mølle. Endelig oprandt dagen, hvor det kunne lade sig gøre. Vi satte kursen mod Pinds og købte et "3 timers pas". Det var en rigtig hyggelig formiddag. Det blev til 2 stk. regnbuer til Christian, nul til Elias og nul mig. Elias fik lov til at lande en fisk for Anders. Det var et højdepunkt.

8. august 2010 - Eftermiddagstur til Pinds Mølle med Christian

Christian og jeg tog et "3 timers pas" ved Pinds Mølle. Efter kun 20 minutter havde Christian fanget 2 regnbuer og mistet en. Sikke en start. Efter 30 minutter var jeg kommet "på tavlen". Det var jo helt forrygende. Jeg rensede alle 3 fisk og lagde dem på køl i vores dertil indrettede fryseboks i bilen. Det blev til en mere til mig og stillingen endte derfor 2-2 (uafgjort - det er sjældent). En dejlig dag med masser af liv ved Pinds.

7. august 2010 - tidlig morgen ved Lilleåen

Jørgen og jeg ville prøve noget nyt ved åen. Nemlig at "kaste opstrøms" med delfin blinket. Vi tog af sted allerede kl. 03.30 og var ved Lilleåen klokken 04.00. Det var helt igennem en fantastisk morgen. Og se solen stå op. Det var klart den flotteste morgen vi nogensinde have oplevet ved åen. Desværre fik vi ingen fisk.

5. august 2010 - Christian med SFO'en i Pinds Mølle

Christian var en tur i Pinds Mølle med sin SFO. Han fik lov til at komme med på et "ekstra mandat", da han ellers ikke var tilmeldt turen. Han hentede naturligvis sit eget fluegrej. Turen endte med at SFO’en havde 6 stk. fisk med hjem. De tre fisk havde ungerne ikke selv fanget - men fået at en mand der fiskede ved søen. Christian stod derfor alene for alle de regnbuer som 2 voksne og 7 børn fra SFO’en fangende. Han fangende 3. stk. regnbuer og mistede ligeså mange. MEGET FLOT sønnike. Da jeg ikke var med på turen har jeg naturligvis ikke billeder fra selve søen. Christian var gået i gang med at rense fiskene da jeg kom fra arbejde. Han var næsten færdig med det. Mon ikke det har været en af de bedste ture med SFO’en nogensinde.

4. august 2010 - Omsorgsdag = Fiskeri i Lilleåen ved Bidstrup Gods

Jørgen og jeg havde besluttet at tage en fridag. Vi ville prøve noget nyt. Eller var det noget helt gammelt. Lilleåen havde lav vandstand. Vi ville denne gang prøve med orm. Vi mødtes til morgenmand hos mig. Afsted og købte orm i Grejbiksen (vi havde ikke fået "lyst" ormene selv). Vi startede med at fiske nedstrøms Bidstrup Gods. Til min store overraskelse fik jeg en regnbueørred. Hvor f... kom den fra. Vi gik til bilen og tog en kop kaffe. Bagefter gik vi helt op til skoven og fiskede nedstrøms mod Bidstrup Gods. Desværre uden at mærke havørreder, andet end små fisk. Vi gik til bilen og fik endnu en kop kaffe og cola. Jørgen kørte hjem da han havde en aftale. Jeg tog den samme tur endnu engang. Lidt senere var der klubaften ved Godset. Det med grillpølser og en enkelt øl. Formanden Steen kunne fortælle at der var taget en del regnbuer i åen. Og de var sikkert sluppet ud fra et nærliggende dambrug. Jeg tog en tur mere langs åen. Denne gang blev den dog afbrudt af en kraftig tordenbrag og et lyn. Jeg pakkede derfor sammen en og kørte hjem. Dejlig dag ved åen.

3. august 2010 - Aftentur til Lilleåen ved Bidstrup Gods

Jørgen og jeg tog en aftentur ved Lilleåen tirsdag, da vores "torsdagsfisketur" var flyttet pga. Skanderborgfestival. Vi kunne konstatere, at åen var meget lav og var også "begyndende klar". Vi fiskede til det blev mørkt. Desværre fik vi ingen fisk. Men en rigtig god og hyggelig aften."

1. august 2010 - Lilleåen ved Bidstrup Gods

"Feberen" fra forleden aften havde ikke lagt sig. Efter en længere køretur "sydpå" til Fyn med vores datter, valgte jeg at tage endnu en aftentur til Lilleåen ved Bidstrup Gods. Da jeg riggede til ankom to gutter fra Esbjerg. De spurgt om jeg kendte til strækket. Det gjorde jeg go. Så jeg ventede på at de blev færdige med at riggede til. Og tog dem derefter med ned til åen. Efter en kort intro til strækket gik jeg alene lidt nedstrøms for at anvende "samme teknik" som forleden. Jeg nærmede mig forsigtigt åen. Jeg fiskede et godt stykke opstrøms og mødte igen de to fyre. Den ene havde netop haft et godt hug. Jeg gik forbi og fiskede yderligere opstrøms til skoven.. Det var mørkt og jeg vendte næsen mod bilen. Jeg skulle da lige prøve et sving mere med en mørk spinner. Hug i første kast. En velpolstret bækørred på hele 15 cm dukkede op. Da jeg skulle bukke med ned for at tage den af krogen - hørte jeg en ganske ubehagelig lyd fra mine waders. Jeg havde lige ridset dem imod en hegnpæl med tyk ståltråd. Umiddelbart kunne jeg ikke se noget (Der var desværre kommet en flænge, som nu er lappet). Jeg gik nedstrøms igen. Her mødte jeg de to fyre fra Esbjerg. Den ene havde lige landet en fin havørred på 50 cm. Deres humør var ganske afsmittende. De takkede mange gange for mine anvisninger. Jeg kunne glad vende tilbage til bilen. Det havde nu alligevel været en dejlig aften - endnu en gang ved den smukke å - ved Bidstrup.

30. juli 2010 - Lilleåen ved Bidstrup Gods

Jeg blev stærkt inspireret efter at have set filmen "Åens Havørred -spin" med den lokale gut Thomas Moesgaard i hovedrollen (kanon god film - 6 ud af 6 "fiskehjul" fra mig). Jeg måtte simpelt hen ud at afprøve teknikken af. Jeg startede bilen og kørte til Lilleåen ved Bidstrup Gods. Jeg riggede hurtigt til og gik til åen (forsigtigt). Jeg fandt et godt sted og kastede med samme teknik som i filmen. Stort hug ved 3. kast (det var lidt af en overraskelse - eftersom jeg flere gange har været ved åen uden som meget som et hug). En ganske stor havørred anslået til 2,5 kg. fulgte med Mepps spinneren ("nedstrøms kast"). Desværre kom den ikke rigtigt på. Jeg valgte igen at fiske opstrøms og gik helt op til skoven. Jeg mødte et par fluefiskere og da det var næsten helt mørkt valgte jeg i første omgang at gå mod bilen. Da jeg næsten var kommet tilbage valgte jeg at vende om og gå til åen igen. Jeg måtte simpelthen prøve standpladsen fra først på aftenen. Jeg nærmede mig forsigtigt og satte en stor spinner på linen. Jeg kastede denne gang lidt længere - opstrøms - mod standpladsen. HUG i første kast. Fisken sad denne gang fast. I et helt minut. Nå - men uanset at jeg ikke fik fisk var det en utrolig opløftende aften. Hele to hug - og jeg som fiskede en sæson sidste år - næsten uden at se fisk.

29. juli 2010 - Med drengene i Pinds Mølle

Efter en tur i Aqua ved Silkeborg med drengene, var der ladet godt og grundigt op til en tur i Pinds Mølle. Sebastian og Jørgen ankom næsten samtidig med os. Vi købte 3 timers fiskeri. Det blev til flere hug til alle. Christian startede dog med at miste flue og fisk pga. dårligt line ØV... Det blev dog udlignet senere. Alt i alt var det en hyggelig sen eftermiddag i Pinds. Drengene (alle sammen) hyggede sig gevaldigt. Det blev til 2 stk. regnbuer med hjem - en til hver af os

28. juli 2010 - Våd aftentur til kysten

Jørgen og jeg tog en hurtig aftentur til kysten. Det blev en våd omgang da regnen valgte at tromme ned i helt den "gyldne" time. Det blev til en god gang kaffe og en enkelt øl til deling. Vi tog endnu et stræk uden held. Det var nu alligevel dejligt at være afsted - da det var et stykke tid siden.

19. juli 2010 - Aftentur på Langelands kyst med Christian

Christian og jeg tog en aftentur langs kysten på Langeland. Vi så et par ringende fisk og netop da vi skulle pakke sammen på grund af mørket, sprang en fuldfed 50 cm havørred fri af vandet lige foran os. En fed oplevelse - også for Christian. Det var hans første aftentur med fluestangen. Det blev desværre også feriens sidste tur. Nu er vi nemlig hjemme igen.

18. juli 2010 – Fiske sø på Langeland

Christian og jeg tog en tur i en Langelandsk Put and Take. Det var meget varmt og fiskene ville ikke bide overhovedet. Der var flere tyskere ved søen, som heller ikke fangede noget. Bedst som jeg gav op kom Christian gående med en lille regnbue, som han havde fange på sin røde flue. Det blev den eneste fisk der blev fanget ved søen den dag. FLOT.

14. juli 2010 - Aftentur på Langelands kyst

Ungerne var lagt i seng, så jeg tog en hurtigt tur på kysten på Langeland. Smuk aften. Så en enkelt fisk ringe, men desværre kom ingen på land.

8. juli 2010 - Aftentur til kysten med Jørgen

Det blev igen til en hurtig aftentur til kysten. Jørgen og jeg tog heldigvis kaffe med denne gang. For da vi ankom, var der så meget højvande, at al tang og ålegræs fra strandbredden flød rundt i vandet. Vi startede derfor med en pause. Da det værste var drevet væk, gik vi igen til vandet. Det blev her til aften kun til et enkelt "5 sekunders hug" på Jørgens flue. Jeg selv mærkede ingenting. Vi så 2 havørreder helt fri af vandet.

6. juli 2010 - Aftentur til kysten

Jeg tog en hurtig "sniger tur" til kysten for at se om jeg kunne overliste en enkelt havørred. Jørgen og min sidste tur havde givet "blod på tanden". Jeg kom hurtigt til hot spottet og fiskede en times tid - uden at se noget som helst. Pludselig begyndte det at "koge" med fisk i overfladen. Springende fisk overalt. Ringe i vandet. Fisk som "græssede" lige foran mine fødder i tangbæltet. Jeg forsøgte stort set at bruge alle fluer i æsken uden held. Desværre havde jeg ikke den rigtige flue med (sort killer). Den mangler at blive bundet i et par nye eksemplarer. Men selv om jeg ikke fik fisk, var det en utrolig smuk og flot aften.

4. juli 2010 - Havørred "hattrick" af Jørgen

Jørgen og jeg blev enige om en hurtig aftentur til kysten. Vi valgte et gammelt kendt hot spot (Der hvor vores fiskeri sammen "startede"). Det var længe siden vi sidst havde været afsted. Da vi ankom, var udsigten; ginklart vand, højvande og lette krusninger på vandet. Det "lugtede" simpelt hen af havørred. Vi var ikke nået ret lang hen af kysten, før vi så ringende fisk. Det var simpelt hen utroligt. Vi gik hurtigt til hot spottet. Inden ret længe fik Jørgen fast fisk på fluen (Carstens killer - sort variant). Havørreden målte 42 cm. Minsandten om ikke at han fik en til lige efter. Et forbipasserende misundeligt "bøvøre", forsøgte "at kloge sig" på længden. Men den var god nok. Jørgen lagde målebåndet på at den viste 41 cm. Alt mens Jørgen fiskede brugte jeg så en del tid på en ny skydeline jeg havde købt. Den drillede af h... til. Imens så fortsatte Jørgen med sin tredje havørred på 44 cm. FLOT. Det var lige ved, at være for meget. Misundelse er en grim ting. På Jørgens opfordring flyttede jeg mig nærmere hot spottet. Jeg fik et enkelt hug, men desværre ingen havørred. Vi så efterfølgende flere havørreder ringe og springe helt fri af vandet. Vi tog en pause og bagefter blev enige om at kalde det en aften. FED aften - med 3 stk. "småfede" havørreder i "kurven".

4. juli 2010 - Pinds Mølle Christian og jeg tog en formiddagstur til Pinds Mølle.

Vi mødte igen Anders og fik en god snak med ham. På et tidspunkt kom Jørgen forbi med en kop kaffe. Vi blev enige om at tage en aftentur til kysten. Det var længe siden. Det blev til en enkelt regnbue til mig. Desværre måtte Christian igen tage hjem med uforrettet sag. Det skal nok komme. Det var en rigtig dejlig dag ved Pinds Mølle og en god optakt til sommerens fiskeri.

1. juli 2010 - Vejle Å

Jeg var inviteret med på et gæstekort til Vejle Å af Ole. Vejle å er et fantastisk fiskevand. Et medlemsskab er bestemt en overvejelse værd. Desværre knækkede jeg min fluestang i 3 kast. Heldigvis havde jeg en reservestang med i bilen. Jeg fik på et tidspunkt et pænt hug af en halvmeters havørred. Det var en dejlig aften. Foto stammer viser Ole med fisk fra tidligere i år - fanget i Vejle å.

29. juni 2010 - Gudenåen

Olav og jeg tog direkte fra arbejde til Gudenåen. Olav mistede en gedde. Ellers ingen fisk på land. MEN jeg så en stime havørreder på træk op ad åen. Det var fantastisk. Senere så jeg en mere, stikke af da jeg gik ud på en lille bro.

27. juni 2010 - Pinds Mølle

Christian og jeg tog årets første tur til Pinds Mølle. Det var en kort god tur. Jeg tog en enkelt lille regnbue med hjem. Vi mødte Anders, som fik en pæn 8 kilos regnbue. Christian hjalp ham med at nette en mindre regnbue på ca. 1½ kg.

22. maj 2010 - Skovgårde

Jeg fik en morsom MMS fra Jørgen, som var taget på aftenfiskeri ved kysten i Skovgårde. Meldingen i første omgang lød 7 stk. fisk på land. Det var sgu flot. Indtil jeg hørte hvad fangsten bestod af. ALLE 7 stk. var fjæsinger. Og ud fra Jørgens erfaringer gør efter sigende skide ondt at stikke sig på dem.

14. maj 2010 - Hornfisketur med drengene til Gjerrild Nordstrand

Jeg havde taget mine unger med op til Fjellerup Strand Camping, hvor Jørgen var med sine unger. Vi tog vores drenge Sebastian og Christian med Gjerrild Nordstrand for at fiske efter hornfisk. Det blev en hyggelig eftermiddag - dog uden hornfisk på land. Der var masser af "følgere" og Christian tabte en enkelt hornfisk. Vi fiskede alle med bombarder og flue/silkekrogen. Alligevel var drengene glade for at være af sted. Især Sebastian var helt i hopla - her ses han i fuldt gear

7.-9. maj 2010 - Weekendtur

Jørgen og jeg har været på ø-tur med Thomas og Per. Vi tog færgen til der hvor vi skulle fiske i weekenden. Det blev en rigtig dejlig tur. Vi fik dog ikke så mange havørreder. Det blev til 6 stk. havørreder og ca. det samme antal hornfisk. Thomas fik en pæn fisk på 48 cm, jeg selv fik en på 45 cm og Per tog den største på 51 cm og genudsatte 3 andre. Vejret var ikke det bedste. Det var koldt og lidt vådt. Søndag mærkede vi intet. Vi fik heldigvis også bundet en del fluer, hvor "østrigsk bjergged" indgik. Det var en rigtig dejlig tur med masser af fiskeri, hyggesnak, god mad og rødvin efterfulgt af flere "Gajoler".

2. maj 2010 - Christian fik sin første hornfisk på flue

Det var "dagen efter dagen" efter en konfirmation på Sjælland. Christian og jeg valgte at tage en eftermiddagstur til Ebeltoft Vig. Det skulle vise sig at være en god ide. Vi så desværre ingen havørreder, men til gengæld væltede det rundt med "musik-ål" (hornfisk). Jeg fik hurtigt 3 hornfisk på land og mistede endnu flere. Christian fiskede som gal for at fange en hornfisk. Det skulle dog vente lidt. Jørgen kom forbi. Han var på vej hjem fra Camping i Fjellerup. Det lykkes Jørgen at få guidet Christian hen til hornfiskene og pludselig havde han bid. En kæmpe forløsning. Det var ikke alen den første hornfisk på fluestangen fra kysten - det var samtidig den første fisk overhovedet J. Jørgen kørte hjem igen (efter et par fisk på land og et par der blev sat ud igen). Vi fulgte trop og kørte hjem en time senere. Vi fik 8 stk. hornfisk med hjem, hvoraf Jørgen havde fanget de 2.

23. - 25. april 2010 - "Fjord til fjord konkurrencen"

Christian og jeg havde tilmeldt os til ”fjord til fjord” konkurrencen, som Grejbiksen i Trige afholdte denne weekend. Vi startede fredag eftermiddag efter Christian var kommet hjem fra skole. Vi kørte først til Kysing for at se om vi kunne få held i sprøjten der. Vi havde både taget spinnestangen og fluestangen med. Vi fiskede ca. 1½ time indtil Christian ”besluttede sig” for at vinterbade. Han tog en tur i det kolde vand og blev gennemblødt. Vi valgte derfor at køre hjem og skifte tøj. Camilla og Dorthe var på lejrtur, så vi valgte at bestille en pizza og se fiskefilm resten af aftenen. Lørdag morgen kl. 08.00 kørte vi til Ebeltoft Vig. Vi fiskede igennem hele dagen. Christian vekslede mellem spin og flue da vinden var lidt drilsk. Ved middagstid fik jeg en pæn havørred på. Vi havde aftalt at hvis jeg fangede en fisk, skulle Christian prøve at fighte den. Desværre smuttede den, netop da jeg skulle til at give ham min fluestang. Øv. Vi kørte hjem igen ca. 16.00 og slog en smut forbi Grejbiksen for at se, hvilke fisk der var indvejet. Juniorpræmien var endnu ikke udløst. Vi besluttede derfor at tage en tur mere næste dag, tidligt fra morgenstunden. Jeg kørte hjem og satte Christian af. Herefter drog jeg endnu en tur til Ebeltoft for at tage aftentrækket. Dog uden, at se den mindste havørred.Søndag stod vi op kl. 04.00 for at komme ud på pladsen tidligt. Det var en dejlig morgen. Der hang lidt tåge i luften da vi kom, men den brændte hurtigt af. Formiddagen blev vældig livlig. Jeg havde adskillige hug og en pæn stor ”følger”. Lidt senere fik jeg en god havørred på ca. 50 cm på. Jeg fightede den helt færdig, men ak, da jeg skulle nette den gik krogen ud af fisken. Og vi kunne se den et øjeblik inden den slog et slag med halen og forsvandt. Øv igen. Jeg sluttede dog dagen med at tage en hornfisk, som Christian gerne ville have med hjem. Vi pakkede sammen ca. kl. 10.00, da vi skulle tilbage og se præmieoverrækkelse ved Grejbiksen. Det var en rigtig ”drengerøvs weekend” med ”det hele”. Vi er allerede begyndt at planlægge strategien for næste års konkurrence.

18. april 2010 - Guidet tur til Gudenåen

Søndag tog jeg sammen med Olav på laksetur med Hadsten Lystfiskerforening i Gudenåen. Steffen Toft Jensen, formand for Bjerringbro-foreningen, var vores guide. Vi ankom til Dannebrospladsen i Ulstrup kl. 8.00 (zone 6 i Gudenåen). Et lille stykke af Gudenåen, som vi kan fiske pga. medlemskabet i Hadsten. Der var 12 deltagere tilmeldt fra HLF. Vi gennemgik fisketeknikker og grej, hvorpå vi fordelte os langs åen nedstrøms. Her fik vi yderligere ”staldtips” af Steffen undervejs. Der blev fisket et par timer – desværre uden fisk på land. Vi mødes ved bilerne omkring middag. Her delte vi vores erfaringer og gode historier fra vores tidligere "lystfiskerliv". De fleste valgte herefter at køre hjem. Jeg blev tilbage sammen med en gæv gut Morten, fra Søborg. Rart at kunne fiske med en "artsfælle" fra "øen" J. Morten fisker fortrinsvis fra kysten ved Køge. Vi blev enige om at tage en tur mere langs åen. Det skulle vise sig at være en god ide. Ca. en time senere fik han et godt hug. I starten var vi meget spændte på om det måske var en laks - men ak. Det viste sig at være en god stor gedde på anslået 5-6 kg. Den blev udtrættet og skulle håndlandes – et sted hvor der var temmelig dybt. Desværre smuttede gedden i forsøget. Det var helt fint, da den jo alligevel skulle ud igen. Vi sluttede fiskeriet ca. kl. 15.30. Det var en rigtig hyggelig eftermiddag og jeg fik nogle gode billeder af fighten. Dejlig dag ved "den store flod" i det Østjyske.

5. april 2010 - Ebeltoft Vig med Jørgen og Christian

Jørgen, Christian og jeg har været en tur ved Ebeltoft Vig i dag. De sidste par dage havde Christian og jeg forberedt grejet intensivt. Det var nemlig første gang Christian skulle med de "store drenge" på kysten - og så en hel eftermiddag. Vi kom til Vigen ca. kl. 11.30 og gik først til vores sædvanelige hot spot. Efter ca. 40 minutters fiskeri fik jeg en slank nedgænger på 42 cm. Den blev naturligvis genudsat. Vi så 2 andre fluefiskere - de fangede også en fisk. Vi endte med at prøve endnu et hot spot - dog uden held. Så vi pakkede sammen ca. 15.30 og gik til bilen. Vi mødte en venlig fyr på parkeringspladsen. Vi sludrede om løst og fast vedrørende fiskeriet - ifølge Christian tog det ca. 45 min. Det var en rigtig dejlig dag ved vandet - også selv om det kun gav en enkelt nedgænger.

1. april 2010 - En hurtig tur til Gudenåen

Jeg havde aftalt en fisketur til Gudenåen med Olav. Vi mødtes med Michael og Jes. Vi ankom ca. kl. 8.30 og fiskede til lidt over middag. Det var sjovt at prøve "den store kanal". Desværre uden held på trods af 2 "nyuddannede" å-fiskere som gav mange gode råd. Eneste fisk på land var en lille skalle som tog min Mepps spinner. Dejligt at komme af sted.

27. marts 2010 - Christians fødselsdagsgave skulle luftes ved Ebeltoft Vig

I forrige weekend havde Christian 9 års fødselsdag. Blandt gaverne var en ny kystfluestang og et par åndbare waders. Optakten til denne weekend har derfor været lang - meget lang J. Hele dagen var afsat til fiskeri. En god madpakke var smurt og vi drog til kysten. En del teorier blev drøftet i bilen og planerne blev lagt for dagens fiskeri. Vi fiskede hele dagen. Temperaturen i vandet var steget til ca. 5 plusgrader, så forholdende var optimale. Desværre fik vi ingen fisk. Men det var alligevel en rigtig god en tur. Jeg lader derfor billederne tale for sig selv. Det var en meget glad og træt dreng jeg havde med hjem. Han var dog ikke mere træt end jeg måtte aftale en ny fisketur i påsken og som han sagde "der må Jørgen gerne komme med".

7. november 2010 - En smuk efterårsdag ved Pinds Mølle med Christian

Christian og jeg tog en sen eftermiddagstur til Pinds Mølle. Vejret var høj solskin og næsten ingen vind. Vi tog afsted ca. kl. 14.00 efter Christian havde lavet sine lektier. Vi ankom da solen var ved at være bag ved træerne. Det var derfor meget koldt ved Pinds. Vi mødte Anders som sædvanelig. Vi afprøvede lidt af hvert uden held. Jeg gik til den fjerneste del af søerne. I et forsøg på at skifte plads lod jeg flue ligge i vandet og gik rundt om et hjørne. Da jeg skulle til at kaste var der pludselig fast fisk på linen. Det viste sig at være en god regnbue på ca. 2 kg. Det blev også den eneste fisk den dag. Christian frøs og vi kørte hjem 5 minutter før udløb af vores tid. Det var vist første gang at det er sket. Vi var enige om at det var en dejlig dag ved søen. Det var nu dejligt at komme i bilen og hjem igen. Vi var gennemkolde. Fisken nåede aldrig fryseren. Den blev nemlig aftensmaden.

7. marts 2010 - Årets første tur til Ebeltoft Vig

Jørgen og jeg havde sat Mark i stævne ved Ebeltoft Vig. Vinteren har været lang - rigtig lang. Så det var dejligt endelig at havde mulighed for at komme til kysten - en hel dag. Vi kom til p-pladsen ved ca. 10-tiden. Mark var kommet J. Vi fik en af Ingrids hjemmebagte boller og en god kop kaffe inden vi gik til vandet. Lad allerede det være sagt med det samme. Det var dejligt at være afsted og selv om solen endelig kom frem ved 14 tiden så mærkede vi og så ingen fisk. Godt trætte kørte vi hjem ved 16 tiden. Dejlig dag ved det kolde vand der var 1½-2 grader.